Вибухонебезпечні предмети (правила поводження та алгоритм дій)

Вибухонебезпечні предмети
Під вибухонебезпечними предметами слід розуміти будь-які пристрої, засоби, підозрілі предмети, які здатні за певних умов (або при дії на них) вибухати.

До вибухонебезпечних предметів відносяться:

вибухові речовини – хімічні з’єднання або суміші, здатні під впливом певних зовнішніх дій (нагрівання, удар, тертя, вибух іншого вибухового пристрою) до швидкого хімічного перетворення, що саморозповсюджується з виділенням великої кількості енергії й утворенням газів;
боєприпаси – вироби військової техніки одноразового вживання, призначені для поразки живої сили супротивника.
До боєприпасів відносяться:

бойові частки ракет;
авіаційні бомби;
артилерійські боєприпаси (снаряди, міни);
інженерні боєприпаси (протитанкові і протипіхотні міни);
ручні гранати;
стрілецькі боєприпаси (патрони до пістолетів, карабінів, автоматів тощо);
піротехнічні засоби:

патрони (сигнальні, освітлювальні, імітаційні, спеціальні); – вибухові пакети;
петарди;
ракети (освітлювальні, сигнальні);

гранати;
димові шашки;
саморобні вибухові пристрої – це пристрої, в яких застосований хоча б один елемент конструкції саморобного виготовлення:

саморобні міни-пастки;
міни сюрпризи, що імітують предмети домашнього побуту, дитячі іграшки або речі, що привертають увагу.
Знайти сьогодні «небезпечну іграшку» можна у лісі, старому окопі, на свіжозораному полі, власному городі і навіть на вулицях міст. Від таких «знахідок» гинуть дорослі, намагаючись здати їх у пункт прийому металобрухту, а також при спробі розібрати пристрій з метою отримати вибухову речовину.

Не обходить біда і дітей, яких природна цікавість спонукає на страшні експерименти: із цікавості підкладають боєприпаси в багаття, випробують їх на міцність ударами, намагаються розібрати, приносять додому, у двір, у школу.

Правила поводження на замінованих територіях

YouTube-канал із порадами
Відеоматеріали

YouTube-канал ДСНС України
Як говорити з дітьми?
Виберіть час, коли дитина не зайнята грою чи мультфільмом.
Скажіть, що зараз ви вивчаєте щось абсолютно нове і дуже важливе, і попросіть дитину допомогти вам запам’ятати цю інформацію.
На картинці ви бачите протипіхотну осколкову міну направленої дії.
Покажіть це зображення дитині й запитайте, чи знає дитина, що це.
Скажіть, що це міна. Спочатку краще показати ілюстрацію, а наступного разу можна показати реальне фото.
Запитайте дитину, на що їй схожий цей предмет.
Послухайте варіанти дитини. Далі — поясніть, що цей предмет називається«міна», вона дуже небезпечна. Хоча схожа на безпечні предмети — музичну колонку, старий телевізор на ніжках, радіоприймач, маленьку сумочку, гаманець. Варіантів для порівнянь може бути багато.
Розкажіть, що ця міна розміром з книжку, зеленого кольору. Вона може бути на землі чи деревах, чи навіть парканах. Наголосіть — підходити до такої міни й тим паче чіпати не можна в жодному разі. Потрібно обережно відійти назад та повідомити дорослих. Вони зателефонують рятувальникам — 101. А рятувальники знешкодять предмет і знову зроблять це місце безпечним для людей.
Корисні матеріали
Пам’ятка щодо правил поведінки (порядку дій) населення у разі виявлення підозрілого об’єкта, вибухонебезпечного предмета

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.